Kennissessie: Van toegankelijkheidsstatus D naar A. Hoe pak je dat als gemeente aan?
Veel gemeenten zijn volop bezig met het verbeteren van de digitale toegankelijkheid van hun websites. Maar hoe vertaal je auditbevindingen naar concrete verbeteringen? En welke keuzes maak je onderweg?
Tijdens deze online kennissessie delen Sterre Kooijman en Melissa ten Klei van gemeente Medemblik hoe zij hun traject hebben aangepakt. Ze nemen je mee in de uitgevoerde audits, de belangrijkste bevindingen en de praktische stappen die hebben geleid tot een toegankelijkere website.
Wat kun je verwachten?
• Het traject van status D naar status A in de praktijk
• Inzichten uit de uitgevoerde toegankelijkheidsaudits
• Praktische tips en aandachtspunten voor jouw gemeente
• Ruimte om vragen te stellen en ervaringen uit te wisselen
📅 Dinsdag 7 juli
🕞 15.30 – 16.30 uur
💻 Online via Microsoft Teams(Verwijst naar een externe website)
Werk jij aan digitale toegankelijkheid binnen jouw gemeente? Dan ben je van harte welkom om aan te sluiten. Deelname is kosteloos.