Centraal leges en kosten beheren

Met behulp van records kun je eenvoudig contentelementen klaarzetten en publiceren. Dit kun je gebruiken voor leges en belastingtarieven. 

Hoe werkt dit - met behulp van insert records

  1. Maak een nieuwe standaardpagina aan. Wil je niet dat de pagina gevonden wordt door Google en in de sitemap en interne zoekmachine terecht komt? Zet dan in de pagina-instellingen al deze mogelijkheden uit.
  2. Maak op deze pagina contentelementen aan.
  3. Voor leges maak je 2 gelijke contentelementen aan, bijvoorbeeld kosten paspoort even jaren en kosten paspoort oneven jaren
  4. Zet de start- en stoptijden op 1 januari en 31 december, zodat het ene element verdwijnt en het andere verschijnt tijdens de jaarwisseling.
  5. Ga naar de contentpagina waar je de leges wilt presenteren
  6. Kies het contentelement insert records en voeg hierin de 2 gelijke contentelementen toe. Het element dat aanstaat wordt getoond.
  7. Maak boven het insert records element nog een header aan met de titel die boven het lege element hoort.

Hoe werkt dit - op de pagina zelf

  1. Maak op de contentpagina twee dezelfde contentelementen aan bijvoorbeeld twee prijstabellen met kosten paspoort even jaren en kosten paspoort oneven jaren
  2. Zet de start- en stoptijden op 1 januari en 31 december, zodat het ene element verdwijnt en het andere verschijnt tijdens de jaarwisseling.
  3. Vink in de pagina-eigenschappen op het tabblad ‘redactioneel’ aan dat er legs op deze pagina getoond worden. Zo kun je volgend jaar in de CSV-export zien op welke pagina's je de leges moet aanpassen.