En wat vinden onze gemeenten en gebruikers van OpenGemeenten?
Wij kunnen je vertellen hoe goed we onze architectuur hebben opgezet, hoe onze websites altijd up to date blijven door onze componentenbibliotheek. En hoe we het krachtige TYPO3 cms optimaal benutten. Maar het belangrijkste is wat de gebruikers ervan vinden. We hebben onze gemeenten en gebruikers gevraagd om hun mening.
“De gemeente Veenendaal is heel tevreden over ons concept, maar wilde de look and feel en de structuur onder handen nemen. Wij begeleidden de gemeente bij het redesigntraject en we hielpen ze met een nieuwe structuur. We vroegen Jeroen Mensinga, contentstrateeg en huisstijladviseur bij de gemeente Veenendaal, naar zijn ervaringen.”
“De gemeente Medemblik wilde alle informatie voor inwoners over geldzaken, werk en uitkering, Wmo en jeugdzorg op een aparte website. Zo is er naast het fysieke loket ook een herkenbaar digitaal loket gecreerd voor de inwoners van Medemblik die zorg en ondersteuning nodig hebben. Wij dachten mee in de opzet, structuur en vertaling van de huisstijl. Karlijn Nijland, specialist online bij de gemeente Medemblik, vertelt over het project.”
Meer horen van onze gemeenten?
Wij zijn open, ook in onze communicatie. Orienteer je je als gemeente op een nieuwe leverancier voor je online dienstverlening? Wij brengen je in contact met één van onze opdrachtgevers, zodat je al je vragen kunt stellen over hun ervaring met OpenGemeenten. Neem contact met ons op.